måndag 1 februari 2010

Bloggtabbe..

Fick ett mail från fotografen Maria Rosenlöf som tagit bilderna i detta inlägg från Sköna Hem. Jag har helt missat hur man beter sig här i bloggvärlden.. Det är inte bara att länka tillbaka till platsen där bilderna låg, där fotograf anges, som jag trodde.. Utan man skall ta kontakt med fotografen i fråga och kolla om det är okej att plublicera bilderna. Antar att ni andra, som hajat detta för längesen, tycker jag är en idiot nu, men jag får helt enkelt bara be om ursäkt till Maria, och alla andra fotografer som ej omnämnts här..
Hur gör ni andra bloggare?

Så hädanefter får det bli mina egna, ganska dåliga bilder här eftersom denna blogg vart lite av en terapigrej och ett fritidsintresse..
(närmsta vännerna och familjen får här ett presenttips inför kommande födelsedagar, julaftnar, bra dagar... - En fotokurs)

Innan dess lägger jag ut lite fina möbler jag kikat på det sista..


Supersnyggt matbord med lite retrokänsla från Bolia. Skulle passa perfa i nya huset..


Kanonsnygga förvaringsboxar från HouseDoctor! Snyggt med olika mönster och färger tycker jag, trött på allt som skall matcha. Köp dem på Inreda.com


Byråer kan man alltid ha nytta av.. Denna kommer från Ellos.



Lite oväntat, men här kommer en barnmöbel i min blogg ;) Denna färgstarka, ihopfällbara spjälsäng från Alma Bloom kan man med köpa på Inreda.com


Den här stolen skulle man faktiskt kunna ha både ute och inne. Har varken matplatsstolar eller utemöbler, kasnke kan man slå två slugor i en smäll..? Dessa nätstolar hittar du på Bolagret.



Ännu ett matbord, denna gång från Ellos.

2 kommentarer:

S o F sa...

Nej, nej - ingen idiot. :)
Jag har pratat med andra om det här också och var själv lite naiv, när det gällde det här med bilder.

Så nu för tiden använder jag nästan bara egenhändigt tagna foton. Men fortfarande "lånar" jag någon bild då o då från "nätet".

När jag letar bilder på Google så brukar jag (oftast) klicka på bilden så jag kommer till hemsidan/bloggen och kollar in lite där om de uttryckligen har skrivit att man inte får använda bilden.

Personligen struntar jag fullständigt i om nån använder "mina" bilder - jag tar det som en komplimang i så fall.
Men jag ser att många andra amatörfotografer ABSOLUT inte vill att man använder deras bilder hur som helst.
Man kan resonera lite olika om det här.

Så proffsfotograferna antar jag är ännu mer noga då.

Man lär sig med tiden.

Ha det gott!

Ordning o Inreda sa...

ja, det finns ju så mycket regler. Och så mycket folk som tycker si och så. Jag hade nog också tagit det som en komplimang, och lite gratisreklam.. Menmen, kanske skulle man tycka annorlunda om man försörjde sig som fotograf..;)

Du tar ju fantastiska bilder, värre blir det för mig.. Har du några bra tips? Måste köpa nya kamera med, så där behöver jag verkligen råd..