onsdag 11 november 2009

Före/efter- WC/Dusch

Har ju lovat bilder från min lägenhet så länge nu..Men eftersom jag aldrig blir riktigt nöjd så väntar jag, och väntar...Men nu så! Här kommer då bilder på min lilla toalett/dusch, både före och efter. Jag har inte kameran hemma för tillfället, men tyckte mobilen fick duga. Jag ber alltså i förväg om ursäkt för bildkvalitén. Första bilden är scannad från säljbroschyren, så den är extra dålig.



Före - Den tjusiga 70-talstoaletten innan jag satte klorna i den. Undrar hur mycket pengar de fick för att ta hand om den golvmattan?


Efter - Sådär, lite ljusare och finare och framförallt större! Jag har valt ljusgrå 20x20 plattor på golvet och vita, blanka 15x15 på väggen. Ville haft i samma storlek, men det är ju inte gratis det här..
Både ljushållarna över toalettstolen och handdukshängarna sitter fast med sugpropp. Smart om man som jag aldrig kan bestämma sig, och vill ändra om stup i kvarten..


Slog ut väggen mot vardagsrummet och byggde upp en ny 20 cm längre ut. Men eftersom gamla väggen var 40 cm tjock så fick jag 60 cm extra i badrummet. Det ångrar jag inte en sekund!


Att lösa tvättställsfrågan var inte lätt..Jag ville ha en tvättbänk som löpte mellan båda kortväggarna, men hittade ingen med rätt mått eller färg. Ville ha betongbänk först, med ingjutet handfat, men det blev för krångligt ( Och för dyrt!) Istället tog jag mineritskivor, limmade ihop dem och fäste dem på konsoller. För att stödja på mitten satte jag in ett litet skåp, och nederst ett ben. Tyckte det blev toppen! Och superbilligt då jag fick skivorna från ett bygge! Det bästa är att man får en ordentlig avställningsyta bredvid spegeln för allt krimskrams..


Väldigt dålig bild, men duschen bara älskar jag! Satte in en spotlights i hela taket och satte en i duschnischen. Toppen! Ville först haft inbyggda hyllor, men det gick inte då det var brandcell runt om. Då köpte jag dessa kryddhyllor för köket hos Ikea. Ville ha så luftigt och diskret som möjligt och vad blir mer diskret än plexi?



Vid handfatet hänger mina juveler på klisterkrokar. Tyckte det blev en fin detalj mot allt det vita.

3 kommentarer:

Karin sa...

Va fint det blev Anna!! Kul att du börjat blogga igen =)

Åsa sa...

Superfint!!
Var kommer handfatet från?

Ordning o Inreda sa...

Tack, vad ni är snälla!

Handfatet fyndade jag på badrumsoutlet på Freeprot, Hafa är märket.