onsdag 6 januari 2010

Nytt liv för skräpet!

Det rensas för fullt inför flyttar x 2. Här hemma hittas inga skatter, men i blivande hemmet/gamla barndomshemmet finns det däremot en hel del. Och hamster som man är vill man behålla allt! Nåt fint kan man väl snickra ihop..?

Letade igenom mitt arkiv av bilder och hittade dem här. Tänkte att det kanske är fler än jag som gillar att pimpa gammalt skrot och behöver lite inspiration ;)



Perfekt! Exakt sådana stolsstommar skall slängas, för sisten i rotting är spräckt. Och vi har inga utemöbler. Ett par plankor och saken är klar!




Med några scabloner och snygg färg kan man göra mycket..



Jag älskar gamla kökshanddukar. Har en massa fina med fina initialer broderade på som tyvärr bara ligger i en låda. Varför inte hänga upp? Går ju med annat än handdukar, stuvbitar, urväxta kläder..Vad vet jag?



Det här är egentligen en ny hängare från..hmm, det har jag glömt. Nån dyr designer skulle jag gissa..;)Men vi hade en nästan exakt likadan från Ikea, och ex. Biltema har billig sprayfärg i massor av färger.



Har du gamla spillbitar från tapeter liggande? Det har iallafall jag. Tänker att jag ska tapetsera skolådor med dem och få fina förvaringsboxar.. Men man kan ju också limma dem på lådfronter som här.
Att måla garderobsdörrar och byta knoppar gör susen i ett trist rum, jag har testat! Här har de tagit det ett steg längre och gjort garderoben till ett konstverk. Smart!

Jag har tyvärr inte antecknat vart alla bilderna kommer ifrån, men största delen kommer från DesignSponge

Inga kommentarer: